Hogyan működik?


Előnyök
  • Megtisztítja a Katalizátort, ezzel javítja a kipufogó gázok áramlását.
  • Akár 60%-kal csökkenti a a káros anyag kibocsátást.
  • Akár 60%-kal csökkenti a a Diesel füstölési értékét (K).
  • Akár 20%-kal javítja a motor teljesítőképességét és az üzemanyag fogyasztását.
  • Megtisztítja és megelőzi a szelepek tapadását.
  • A CATACLEAN gyorsan és teljesen leoldja a gyantás, ragacsos, kormos és hasonló lerakódásokat az üzemanyagrendszerből (a turbóból), Lambda szondáról és a Katalizátorból.
  • A CATACLEAN alkalmas mind benzin mind diesel motorokhoz és rendkívül egyszerű a használata.
  • A CATACLEAN nemcsak eltávolítja a korom lerakódásokat, de megelőzi a katalizátor elszennyeződését is.
  • A Műszaki vizsga zöldkártya mérése sikerülni fog az autóján.

Környezetvédelem
  • A CATACLEAN teljes egészében szerves eredetű folyadék és környezetvédelmileg biztonságos.
  • Csökkenti a a Benzin és Diesel üzemű motorok fogyasztását és káros anyag kibocsátását akár 60%-kal.
  • A CATACLEAN nem pusztán eltávolítja a kormos lerakódásokat, hanem megelőzi a katalizátor elszennyeződését.
  • A CATACLEAN a válasz a költséges javítások elkerülésére.
  • A CATACLEAN a legújabb fejlesztés az üzemanyagrendszer tisztítók területén; az angol System Products fejlesztése összhangban a legfrissebb környezetvédelmi standardokkal.

Technikai leírás
Katalizátor
Highslide JS
Katalizátor
A katalizátor feladata az, hogy a motor kipufogógázának károsanyag-tartalmát csökkentse. Ezt azzal éri el, hogy a működése során fellépő magas hőmérsékleten a benne található nemesfémek a káros anyagok egy részét oxidálják, vagy ártalmatlan anyagokká alakítják. Ha a motor beállítása nem a gyári adatoknak megfelelően történik, a katalizátor hatásfoka jelentősen lecsökken, és a katalizátor meg is hibásodhat. A gyártáskor a nemesfémeket a katalizátor-mag extrudált kerámia méhsejt szerkezetére viszik fel. A kerámia-mag áramlási csatornák százait tartalmazza, ezek biztosítják, hogy az átáramló kipufogógázok a lehető legnagyobb felületen érintkezzenek a katalitikus reakciót létrehozó nemesfémekkel. A reakció csakis közvetlen érintkezés útján jön létre, ha a katalizátor magja szénnel, olajjal, vagy ólommal eltömődik, jelentősen lecsökken a katalizátor hatékonysága. Ma a legtöbb katalizátorban szabad átfolyású kerámia méhsejt szerkezetű magot találunk. A gépkocsikon alkalmazott katalizátorok fajtája évjárattól, motor űrtartalomtól és a gépjármű súlyától függ.

Highslide JS
Katalizátor
Katalizátorral ma már mind benzin, mind diesel motorokat felszerelnek, nagymértékben csökkentve ezzel a veszélyes kipufogó gázokat mint például szénhidrogének (HC) és szénmonoxid (CO). A kipufogó gázok áthaladnak egy pórusos kerámia tömbön, amit bevontak nemesfémekkel, mint például platina, palládium és/vagy ródium ami átalakítja a nem kívánt szénhidrogéneket és szénmonoxidot széndioxiddá és vízzé, a nitrogén oxidot nitrogénné és vízzé.


Tökéletlen égés nagymértékű károsodást tud okozni a katalizátorban. Ezért olyan fontos, hogy a motor megfelelően, simán működjön és a levegő-üzemanyag keverék az ideális szinten legyen.



Mi történik ha a motorja nem működik megfelelően?
A katalizátor eldugulhat és a felülete bevonódik kormos lerakódásokkal ami rossz összetételű kipufogó gázokhoz vezet. Különleges esetben a kipufogó gázok annyira fojtottak, hogy megpróbálnak a pórusos kerámia tömb mellett átjutni ami miatt kerámia apró darabokra törik.

Lambda-szonda
Highslide JS
Lambda-szonda
A kipufogócsőbe építve található a katalizátor előtt (újabb tipusoknál már a katalizátor után is). Feladata a kipufogógáz oxigéntartalmának mérése. A lambda szonda kerámiatestének csúcsa platina-bevonattal van ellátva, és fémház védi. A bevonattal ellátott kerámiatest külső felülete közvetlenül érintkezik a kipufogógázban levő oxigénnel, a belsejébe pedig a külső levegőből jut oxigén. E két pont oxigéntartalma közötti különbség a lambda szondában feszültséget kelt, melynek mértéke 0,2 és 1,0 V közötti. Ha ez a feszültség alacsony, az magas oxigéntartalmat és szegény keveréket jelez. Az információt a szonda elküldi a gépkocsi elektromos vezérlőegységének, amely folyamatosan ennek megfelelő módon szabályozza az üzemanyag/levegő keveréket. A szonda működésének elengedhetetlen feltétele, hogy kb. 300 °C-ra melegedjen fel. Amíg ez be nem következik, a gépkocsi elektromos vezérlőegysége "szabályozatlanul" üzemel és az üzemanyag/levegő keveréket előre meghatározott értékek szerint állítja be. Ezek a hideg motorüzemnek megfelelő kissé dús keveréket biztosítanak.

Highslide JS
Lambda-szonda
A lambda szonda meghibásodásának leggyakoribb tünetei:
  • a gépkocsi időnként megtorpan, majd nekilódul
  • normál vezetési körülmények között túl magas a fogyasztás
  • az emisszió mérés magas értékeket mutat
  • a műszerfalon visszajelző lámpa jelzi a szonda hibáját
  • a gépjármű komputere keverékképzési hibakódot ad



Hogyan tud a Cataclean segíteni ezekben a (többnyire költséges) problémákban?
Egyszerűen a CATACLEAN-t az üzemanyagtartályba öntve, azonnal elkezd dolgozni, megtisztítja a katalizátort és eltávolítja a kormos lerakódásokat a felületről, javítva ezzel az üzemanyag égését és a katalizátorban a káros anyagok átalakítását, megtakarítva ezzel üzemanyagot és költséges alkatrészcserét. Független laboratóriumi tesztek igazolták, hogy a CATACLEAN akár 60%-kal csökkenti a káros anyag kibocsátást.